søndag den 10. august 2014

Bordpynt for mænd

Til min svogers 30 års fødselsdag blev jeg spurgt om jeg ville stå for bordpynten, og det ville jeg selvfølgelig gerne. Der var bare nogle få men ret betydelige betingelser.

Det måtte ikke være pusse nusset!
Der måtte ikke komme blomster på bordet!
Servietter, dug og lys var købt og temaet var grønt!

Så jeg begyndte at ryste ideer ud af ærmet, og stillede en masse spørgsmål for at pejle mig ind på hvad jeg skulle ud i. 
Dette var bordet inden jeg gik i gang.

Ville gerne have noget mere farve på bordet, men i stedet for en løber lavede jeg nogle cirkler ud af farvet karton til at ligge på bordet. ( det skal lige siges jeg har en special skæremaskine der kan skære store cirkler) 


I stedet for blomster eller planter, brugte jeg krydderurter, ideen startede med at vi kunne sætte krukekr med karse på bordet, egentlig som en joke men da jeg tænkte lidt over det var det ikke så dumt.

Krydderurterne er sat forskellige urtepotte skjulere og kaffe kopper, alle sammen i hvid så der er en sammenhæng. 

Da fødselsdags"barnet" kørte lastbil til hverdag lavede jeg lastbiler til at sætte på bordet med hans navn på. Bilerne er reklame legetøjsbiler fra BR legetøj. De blev alle lagt i kogende vand så klistermærkerne kunne pilles af og bagefter blev ladet sprymalet. Teksten er grøn folie skåret ud med min big shot.










Et par dage før festen blev jeg ringet op for han havde besluttet sig for at der skulle bordkort på bordet, så jeg smed hvad jeg havde i hænderne og gik i gang med bordkortene. 
De blev ret enkle havde noget grønt karton i forvejen så det brugte jeg. Bladene er en punch jeg har haft længe, og bogstaverne er skåret ud på big shoten. 


1 kommentar:

  1. Hej. Jeg har en søn som skal konfirmeres d. 14/4. Han er helt bidt af lastbiler, især dem fra hans fars og min mands firma. Jeg kan se på din side, at du før har lavet lastbiler til bordpynt. Kan jeg bestille nogle ved dig? Mvh. Michele Christensen

    SvarSlet